Jak uniknąć stresu w pracy?
Kilka rad, jak radzić sobie ze stresem w środowisku pracy
- bądź wyrozumiały dla siebie i innych,
- pamiętaj, że nie ma ludzi, którzy zawsze wszystko wiedzą , zawsze zdążają na czas i zawsze wszystkich lubią,
- szukaj dobrych stron u siebie i współpracowników,
- nie oskarżaj i nie dyskredytuj siebie,
- nie pomniejszaj własnych i cudzych dokonań,
- mów o uczuciach związanych z pracą, staraj się aby nie wpływały na Twoje zachowanie w sposób dezorganizujący
- jeśli jest za co, nie zapominaj o wyrażaniu uznania i aprobaty
- w myśleniu o sobie i swoich obowiązkach unikaj zwrotów "zawsze" , "nigdy" , "muszę" , "natychmiast" ; używaj w zamian stwierdzeń "chciałbym" , "postaram się",
- dbaj o siebie i swoje sprawy; używaj słowa NIE, gdy ktoś narusza Twoje prawa,
- unikaj odwlekania spraw na później,
- przy wykonywaniu obowiązków stosuj metodę " małych kroków" : sporządzaj listę spraw do załatwienia; szereguj je według hierarchii ważności,
- staraj się wykonywać jedną czynność od początku do końca,
- dbaj o jak najszersze grono rodziny, przyjaciół, znajomych,
- staraj się zachować równowagę pomiędzy praca a czasem wolnym przeznaczonym dla siebie,
- rozwijaj swoje zainteresowania pozazawodowe,
- nie zapominaj o aktywności fizycznej i zdrowym odżywianiu,
- odpoczywaj regularnie
- nie próbuj radzić sobie z problemami przy użyciu alkoholu, nikotyny czy środków odurzających
- jeśli możesz, weż udział w treningach antystresowych, asertywności, relaksacyjnych lub zarządzania czasem