Stres w pracy

 Jak uniknąć stresu w pracy?

 

Kilka rad,  jak radzić sobie ze stresem w środowisku pracy laughing

- bądź wyrozumiały dla siebie i innych,
- pamiętaj, że nie ma ludzi, którzy zawsze wszystko wiedzą , zawsze zdążają na czas i zawsze wszystkich lubią,
-
szukaj dobrych stron u siebie i współpracowników,
- nie oskarżaj i nie dyskredytuj siebie,
-
nie pomniejszaj własnych i cudzych dokonań,
-
mów o uczuciach związanych z pracą, staraj się aby nie wpływały na Twoje zachowanie w sposób dezorganizujący
-
jeśli jest za co, nie zapominaj o wyrażaniu uznania i aprobaty
-
w myśleniu o sobie i swoich obowiązkach unikaj zwrotów "zawsze" , "nigdy" , "muszę" , "natychmiast" ; używaj w zamian stwierdzeń    "chciałbym" , "postaram się",
- dbaj o siebie i swoje sprawy; używaj słowa NIE, gdy ktoś narusza Twoje prawa,
- unikaj odwlekania spraw na później,
-
przy wykonywaniu obowiązków stosuj metodę " małych kroków" : sporządzaj listę spraw do załatwienia; szereguj je według hierarchii    ważności,
-
staraj się wykonywać jedną czynność od początku do końca,
-
dbaj o jak najszersze grono rodziny, przyjaciół, znajomych,


- staraj się zachować równowagę pomiędzy praca a czasem wolnym przeznaczonym dla siebie,
-
rozwijaj swoje zainteresowania pozazawodowe,
-
nie zapominaj o aktywności fizycznej i zdrowym odżywianiu,

 

- odpoczywaj regularnie
-
nie próbuj radzić sobie z problemami przy użyciu alkoholu, nikotyny czy środków odurzających
-
jeśli możesz, weż udział w treningach antystresowych, asertywności, relaksacyjnych lub zarządzania czasem

 
 
 
 
 
 
 Agnieszka Głogowska


Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2025 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl